Türkçe
English
Türkçe
Türkçe
English
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ALİAĞA DEVLET HASTANESİ
Kurumsal
Hastanemiz
Tarihçemiz
Değerlerimiz
Amaç ve Hedeflerimiz
Misyon & Vizyon & Değerlerimiz
Hastane Yönetimi
Başhekim/Hastane Yöneticisi
Başhekim Yardımcısı
İdari ve Mali İşler Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İdari ve Mali İşler Müdür Yardımcısı
Organizasyon Şeması
İdari Birimler
Adli Vaka Birimi
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Ayniyat Saymanlığı
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Bilgi İşlem
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Çevre Birimi
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Çalışan Hakları
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Eczane
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Eczane Deposu + Tıbbi Sarf
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Eğitim Birimi
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Evde Sağlık
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Evrak Kayıt
Nasıl Gidilir?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Kalite Yönetimi
Kalite Yönetimi Birimi Direktörü
Hizmet Kalite Standartları
Bölüm Kalite Sorumluları ve Hedefleri
Komite ve Ekipler
Öz Değerlendirme Planı
Sağlıklı Çalışma Yaşam Hedefleri
Kurumsal Amaç ve Hedefler
Kalite Birim Çalışmaları
Projeler
Bilgi Güvenliği
Başhekim Mesajı
Hekimlerimiz
Ağız ve Diş Sağlığı
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Beyin ve Sinir Cerrahisi
Op.Dr. Osman Saffet DOĞANAY
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Uzm.Dr. Canan BİLGİÇ
Uzm.Dr. Saliha DEMİR
İç Hastalıkları (Dahiliye)
Uzm.Dr. Seda ALTINOVA
Uzm.Dr. Aykut ULUSAN
Uzm.Dr.Atacan AKMEŞE
Cildiye (Dermatoloji)
Uzm.Dr. Selim KARTAL
Enfeksiyon Hastalıkları
Uzm.Dr. Özlem YÜKSEL
Fizik Tedavi Polikliniği ve Ünitesi
Uzm.Dr. Murat KORKMAZ
Uzm.Dr. Nuri Haluk AKSOY
Genel Cerrahi
Op.Dr. Ali Süreyya KURTARAN
Op.Dr. Necip AKAR
Op.Dr. Aytuğ AKSAN
Göğüs Hastalıkları
Uzm.Dr. Gözde APAYDIN SALAR
Göz Hastalıkları
Uzm.Dr.Fevzi ÖZER
Uzm.Dr. Gökhan YÖĞLER
Tıbbi Birimler
Kliniklerimiz
Acil Tıp
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Ağız ve Diş Sağlığı
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Anestezi
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Beyin ve Sinir Cerrahisi
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
COVİD - 19 Polikliniği
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Dahiliye (İç Hastalıkları)
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Deri ve Zürrevi Hastalıkları (Cildiye)
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Programı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Enfeksiyon Hastalıkları (İntaniye)
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Özellikli Birimler
Diyaliz Ünitesi
Evde Bakım Birimi
KBRN Ünitesi
Sigara Bırakma Polikliniği
Diyabet Birimi
Yoğun Bakım
Psikolog
Diyetisyen
Okullar
Gebe Okulu
Diyabet Okulu
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
Hasta Rehberi
Nasıl Muayene Olurum?
Hasta Hakları
Hasta Sorumlulukları
Hekim ve Çalışan Hakları
Hastane Kuralları
Görüntüleme Hizmetleri Sonuç Süreleri
Anlaşmalı Olduğumuz Kurumlar
Doktor Günlük Çalışma Çizelgesi
Mayıs Ayı Çalışma Çizelgesi
Online Hizmetler
Genel Tetkik İstek
Genel Tetkik Sonuç
Laboratuvar Sonuç
Pacs Sonuçları(Hasta)
Pacs Sonuçları(Kullanıcı)
HBYS_WEB
Satınalma ve İhale Sistemi
İletişim - Ulaşım
İletişim - Ulaşım Bilgilerimiz
Hastane İç Hat Telefonları
Bilgi Güvenliği Olay Bildirim
Çalışan Görüş/Öneri Formu
Hasta/Hasta Yakını - Görüş/Öneri Formu
Bilgi Güvenliği Olay Bildirim
Hekim Çalışma Tablosu
Hasta Rehberi
Hasta Sorumlulukları
Hasta Sorumlulukları
22 Ekim 2018
12.2. HASTA VE YAKINLARININ SORUMLULUKLARI
12.2.1. Bilgi Verme Sorumluğu
Hasta ve yakınlarının sağlık bilgilerinin (tıbbi öyküsü, mevcut şikâyetleri, uygulanan tedaviler, kullanılan ilaçlar ve vitaminler gibi) hastanın değerlendirilmesi, tanı ve tedavinin sağlanmasında gerekli olduğu için bu bilgileri hastanın tedavi ve bakımından doğrudan sorumlu olan kişilere tam ve doğru olarak aktarmak hasta ve yakınlarının sorumluluğundadır.
Hasta ve yakınları tanı ve tedaviyle ilgili açıklamaları anlamakta güçlük çektiklerinde, bu durumu hastanın bakımından sorumlu kişilere bildirmeli ve akla gelen tüm soruları sormalıdır.
Hasta ve yakınları, tedavi ve izlem sürecinde karşılaştıkları beklenmedik gelişmeleri hastanın bakımından sorumlu kişilere bildirmelidir.
Hasta ve yakınları, hastanın tıbbi durumu hakkında bilgilendirildikten ve açıklamaları doğru anlayıp anlamadıklarından hastanın bakımından sorumlu kişilerle birlikte tekrar değerlendirdikten sonra, alınacak kararlara aktif olarak katılmalı, yapılan tedaviye onay verip vermediğini bildirmelidir.
Hastanın sağlığıyla ilgisi olan ve gereksinim duyulan konularda, ilgili birimlere nasıl ulaşılacağı ve buralardan nasıl yararlanılacağı hakkındaki soru ve görüşlerini kurumun ilgili birimlerine iletmelidir.
Ad, soyad, adres, telefon, kayıt numarası gibi temel bilgilerin değişmesi durumunda kurumu bilgilendirmelidir.
12.2.2. Tetkik ve Tedavilerini Ödeme Sorumluluğu
• Kabul aşamasında, ödemenin ne şekilde ve hangi kurum/kuruluştan karşılanacağını bildirmelidir.
• Hasta ve yakınlarının aldıkları sağlık hizmetinin mali sorumluluğu ya da sağlık güvence sistemi (Sosyal Güvenlik Kurumu, özel sağlık sigortası) gibi kurumlara ait gerekli/geçerli dokümanları eksiksiz getirmek hasta ve yakınlarına aittir.
• Acil müdahale ve tedavi gerektiren durumlarda hasta veya yetkili temsilcisi hastanın kurumundan alacağı yazıyı teslim etmelidir.
• Ücretsiz tedavi hakkı olan hastalarımızın, bu haklarını belgelerle kesinleştirme ve ücretsiz hasta bakma kriterlerine uygunluğunu belgeleme sorumluluğu vardır.
• Hasta ve yakınları kusurlu kullanım ve kasıtlı olarak hastane demirbaş veya sarf malzemelerine verdiği zarar/ziyanı tazmin etme sorumluluğundadır.
12.2.3. Önerilere Uyma Sorumluluğu
• Tedavisinden sorumlu yetkili doktor, hemşire ve ilgili sağlık personeli tarafından önerilen tedaviye onay verdikten sonra geliştirilen tedavi planına uymaktan sorumludur.
Kural ve uygulamalara uyma sorumluluğu
• Bulundukları sağlık kurumunun kural ve uygulamalarını yerine getirmek sorumluluğu vardır.
12.2.4. Saygı Gösterme Sorumluluğu
• Hasta ve yakınları, diğer hastaların ve sağlık çalışanlarının haklarını göz önünde bulundurmalıdır.
• Hasta ve yakınları hastanenin ziyaret politikasına uymalıdır.
• Hasta ve yakınları hastanenin gizlilik politikasına uygun davranmalıdır.
• Hasta ziyaretçi sayısının ve buna bağlı gürültünün fazla olduğu durumlarda hastane yönetiminin alacağı tedbirlere uymak zorundadır.
• Yetkili doktordan uygun görülmeyen ve tedavi planında bulunmayan herhangi bir ilacın verilmesini ya da uygulanmasını talep etmemelidir.
• Hasta ve yakınları, randevu zamanına bağlı kalmalı ve gecikmeleri önlenmeli, gecikme olduğu durumlarda diğer hastaların önce görülmelerini sağlayarak kuruma yardımcı olmalıdır.
×